Insights in Data

Het belang van Insights in Data

Termen en buzzwords zoals ‘Big Data’, ‘AI & Analytics’ en ‘Data voor je laten werken’ echoën door vrijwel alle sectoren. Toch blijft het voor veel bedrijven een uitdaging om hun data volledig onder controle te krijgen. Om tot nieuwe business modellen te komen, operationele efficiëntie te vergroten of (hyper-)gepersonaliseerde marketing mogelijk maken, moet data een kernwaarde worden.

Dit vergt een goede datastructuur en een nieuwe manier van werken. Tijdens bijeenkomsten uit het thema “Insights in Data” laten bedrijven zien hoe zij met deze uitdagingen omgaan en worden ‘lessons learned’ gedeeld. Zo maakt u uw organisatie toekomstbestendig.

  • Data als kernwaarde van de bedrijfsvoering
  • Ontwikkelen van nieuwe business modellen
  • Verbinden van mens, proces en technologie

Recente voorbeelden uit de praktijk

Benieuwd of deelnemen aan een sessie iets voor u is? Ter inspiratie lichten wij graag enkele sessies uit binnen Insights in Data die wij samen met onze partners hebben mogen organiseren.

Hyper gepersonaliseerde klantervaringen op schaal

Nicole Verburg nam ons mee in hoe zij zorgt dat ze haar klanten zo relevant mogelijk blijft benaderen.

Bekijk Case

De balans tussen innovatie en compliance

Sudhanshu Sawlani nam ons mee in hoe hij met zijn team projecten en processen geselecteerd heeft voor het opschalen van robotica activiteiten.

Bekijk Case

Hoe maakt Google consumenteninzichten waardevol?

Janneke van Geuns nam ons mee in het gebruik van slimme data applicaties voor het doorontwikkelen van je business.

Bekijk Case
Waarom

Daarom Flevum

Als u op zoek bent naar de uitwisseling van kennis en ervaringen met collega’s uit uw vakgebied, dan biedt Flevum een ruim aanbod aan programma’s, waarin u met elkaar in gesprek kunt gaan. Onze bijeenkomsten zijn geënt op de onderstaande peilers.

Kleinschalig

Omdat discussie en dialoog centraal staat tijdens onze bijeenkomsten, zijn onze bijeenkomsten kleinschalig van aard. Op die manier borgen wij dat er voor iedere deelnemer voldoende gelegenheid is om in de dialoog te participeren. De deelnemersgroep varieert van 10 tot 25 deelnemers.

Cross-industry

Bij het grootste gedeelte van onze bijeenkomsten, brengen wij een cross-sectorale deelnemersgroep bijeen. Dit betekent dat de deelnemers ervaringen kunnen delen met peers vanuit andere branches en op die manier over en weer van elkaar kunnen leren.

Praktijkgerichte sprekers

De bijeenkomst wordt ingeleid door een spreker uit de praktijk. Onze sprekers bekleden strategische functies binnen de top 500 van het Nederlandse bedrijfsleven, de overheid of de zorg. De spreker reflecteert vanuit zijn of haar eigen ervaring en visie op het onderwerp dat tijdens de bijeenkomst centraal staat en dient als opmaat naar de dialoog en discussie die daarop volgt.

Peer-to-peer & cross-learning

Onze bijeenkomsten zijn gericht op peer-to-peer uitwisseling van kennis met een cross functioneel karakter. Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat bestuurders met bestuurders in gesprek gaan, HR directeuren met HR Directeuren, maar juist ook Data directeuren met IT Directeuren of Financieel Directeuren. Door iedere aanmelding die wij ontvangen te screenen aan de hand van de doelgroep die vooraf is bepaald, kunnen wij de peer-to-peer uitwisseling die wij beloven, garanderen.

Chatham House Rule

Om de dialoog tijdens onze bijeenkomsten zo open en eerlijk mogelijk te maken en de deelnemers in de gelegenheid te stellen om niet alleen successen, maar juist ook uitdagingen te delen, vinden onze bijeenkomsten plaats in besloten setting (de Chatham House Rule is van toepassing). Concreet betekent dit dat wij geen opnames van elkaar of de presentatie maken en dat gedeelde informatie binnen de groep van deelnemers blijft.

Contactgegevens

Agenda

Wilt u op de hoogte gehouden worden van onze sessies? Meld u dan aan voor de maandelijkse agenda.