Voordelige D2C: het duurzame effect van PepsiCo’s Unwasted

23 juni 2022

Tijdens deze sessie gaat Jeroen Heslenfeld dieper in op duurzaamheid binnen PepsiCo, Unwasted's langetermijndoelstelling om een ​​onafhankelijk anti-voedselverspillingsplatform te worden, actief in meerdere landen, samen te werken met andere FCMG-spelers, en trends binnen de food & beverage branche met betrekking tot D2C. Na zijn presentatie krijgt u de kans om een ​​gemodereerd gesprek te voeren met Jeroen en andere deelnemers in de consumentengoederen- en retailsector. Na het evenement wordt u geïnspireerd door de potentiële voordelen van een D2C-model, de uitdagingen en implicaties voor de verschuiving, en hoe u het beste kunt beginnen met de overstap naar Direct-To-Consumer.

  • Kleinschalige peer sessie
  • Open dialoog door de Chatham House Rule

Jeroen Heslenfeld, PepsiCo

Inschrijven
Speaker
Jeroen Heslenfeld

Head of Unwasted

Jeroen Heslenfeld werkt al meer dan vier jaar bij PepsiCo. Als Head of Unwasted is hij verantwoordelijk voor het opschalen van Unwasted, door het bouwen van een nieuw businessmodel en brand om verouderde producten van PepsiCo te verkopen. Zijn werkterrein omvat strategie, marketing, supply chain, operations, finance en P&L. Voordat hij bij PepsiCo kwam, bekleedde Jeroen verschillende functies bij De Mandemakers Groep, waarbij hij online marketing- en eCommerce-strategieën op een schaalbare, flexibele en kostenefficiënte manier inschreef.

Company
PepsiCo

Informatie
Onderwerp

Wat oorspronkelijk werd gepresenteerd als een "D2C party box" tijdens een interne wedstrijd bij PepsiCo, werd uiteindelijk het duurzame Unwasted Project. Het kernidee achter het project is om het aantal verouderde producten te verminderen, terwijl waardevolle inzichten worden gegenereerd en toekomstige eCommerce-mogelijkheden worden ontwikkeld. PepsiCo koos ervoor om Unwasted te lanceren als een D2C-initiatief: overtollige producten rechtstreeks aan de eindconsument verkopen.

Programma

17:30 - 20:30

Locatie: NTB

Doelgroep

Directeuren Marketing & eCommerce

Voertaal

Engels

Voorwaarden

  • Deelnemers moeten voldoen aan de eerder beschreven doelgroep.
  • Indien we deze sessie gezamenlijk met partners organiseren, worden aanmeldingen ook aan hen voorgelegd.
  • Tijdens al onze sessies is de Chatham House Rule van toepassing. Concreet betekent dit dat de deelnemers vrij zijn om de ontvangen informatie te gebruiken, maar noch de identiteit noch de connectie van de spreker(s), noch die van andere deelnemers, mag worden onthuld. Dit betekent dat er geen verslag, geen foto's en geen opnames worden gemaakt van de bijeenkomst. Ook de presentatie zal achteraf niet worden verspreid onder de deelnemers
Partners

Contactgegevens

Agenda

Wilt u op de hoogte gehouden worden van onze sessies? Meld u dan aan voor de maandelijkse agenda.