Tijdens deze sessie gaat Jeroen Heslenfeld dieper in op duurzaamheid binnen PepsiCo, Unwasted's langetermijndoelstelling om een onafhankelijk anti-voedselverspillingsplatform te worden, actief in meerdere landen, samen te werken met andere FCMG-spelers, en trends binnen de food & beverage branche met betrekking tot D2C. Na zijn presentatie krijgt u de kans om een gemodereerd gesprek te voeren met Jeroen en andere deelnemers in de consumentengoederen- en retailsector. Na het evenement wordt u geïnspireerd door de potentiële voordelen van een D2C-model, de uitdagingen en implicaties voor de verschuiving, en hoe u het beste kunt beginnen met de overstap naar Direct-To-Consumer.
Jeroen Heslenfeld, PepsiCo
Head of Unwasted
Jeroen Heslenfeld werkt al meer dan vier jaar bij PepsiCo. Als Head of Unwasted is hij verantwoordelijk voor het opschalen van Unwasted, door het bouwen van een nieuw businessmodel en brand om verouderde producten van PepsiCo te verkopen. Zijn werkterrein omvat strategie, marketing, supply chain, operations, finance en P&L. Voordat hij bij PepsiCo kwam, bekleedde Jeroen verschillende functies bij De Mandemakers Groep, waarbij hij online marketing- en eCommerce-strategieën op een schaalbare, flexibele en kostenefficiënte manier inschreef.
Wat oorspronkelijk werd gepresenteerd als een "D2C party box" tijdens een interne wedstrijd bij PepsiCo, werd uiteindelijk het duurzame Unwasted Project. Het kernidee achter het project is om het aantal verouderde producten te verminderen, terwijl waardevolle inzichten worden gegenereerd en toekomstige eCommerce-mogelijkheden worden ontwikkeld. PepsiCo koos ervoor om Unwasted te lanceren als een D2C-initiatief: overtollige producten rechtstreeks aan de eindconsument verkopen.
17:30 - 20:30
Locatie: NTB
Directeuren Marketing & eCommerce
Engels