Groei en personalisatie in marketing en sport | Hoe Asahi Europe en de Bundesliga hun digitale kanalen ontwikkelen om toekomstige groei te stimuleren

1 november 2022

Tijdens dit Vision Dinner zal Ard Bossema uitleggen hoe hij zijn team opbouwt en structureert om groeiende keybrands te behouden. Ard is geïntrigeerd door menselijk gedrag, dat hij opneemt in zijn CMO-rol in het datagerichte bedrijfsleven.
Nils Sterenborg zal uitleggen hoe de Bundesliga de in-app en streamer-ervaring voor de klant innoveert door middel van gepersonaliseerde aanbiedingen van de voetbalclubs waar ze fan van zijn!

  • Kleinschalige peer sessie
  • Open dialoog door de Chatham House Rule

Ard Bossema, Asahi

Nils Sterenborg, Amazon Web Services

Katrien Pagnaer, Amazon Web Services

Inschrijven
speaker
Ard Bossema

Director Global Marketing

Ard is een CMO met meer dan 18 jaar ervaring in lokale, wereldwijde en regionale marketing & commerciële functies. Hij heeft een passie voor het bouwen en ontwikkelen van bedrijven, merken en vooral mensen. Ard heeft digitale transformaties en complexe transformatie-/duurzaamheidsprojecten geleid, waarbij hij strategisch denken combineert met pragmatisme, altijd bewust van wat echt nodig is om zakelijke beslissingen te nemen.

Company
Asahi

speaker
Nils Sterenborg

EMEA Industries Leader Sports, GameTech and Startups

Nils helpt merken om op een geheel nieuw niveau met klanten te communiceren. Door de kracht van data en personalisatie hebben merken nu de mogelijkheid om interactieve verhalen te vertellen en klanten op nieuwe manieren aan te spreken. Voor CMO's van grote ondernemingen biedt dit veel nieuwe mogelijkheden. Nils deelt zijn best practices uit de sport-, gametech- en startup-industrie over het vertellen van boeiende verhalen die de aandacht van klanten trekken met behulp van de kracht van data en analyse.

Company
Amazon Web Services

speaker
Katrien Pagnaer

Enterprise Manager

Katrien praat graag over innovatie, het opbouwen van strategische relaties en leiderschap. Katrien heeft bedrijven geholpen hun prestaties te verbeteren door nieuwe generaties technologie effectief toe te passen en om bedrijfsstrategieën opnieuw vorm te geven, met als doel klanten te transformeren en hen uit te dagen door relevante bedrijfsmodel innovaties te gebruiken. Voor dit evenement zal Katrien de Q&A en discussie leiden.

Company
Amazon Web Services

Informatie
Onderwerp

Data en analytics zijn de basis van marketing geworden, daarom is het hebben van de juiste vaardigheden en bekwaamheid in uw bedrijf cruciaal voor het bereiken van goede marketingprestaties. Het verzamelen, volgen, analyseren en toepassen van marketinggegevens en analyses om aanbiedingen te personaliseren en een uitzonderlijke klantervaring te bieden, is een essentiële uitdaging die de hedendaagse marketing leiders moeten overwinnen.

Ard Bossema, Director Global Marketing bij Asahi Europe & International, is verantwoordelijk voor de groei van de belangrijkste merken in zijn portfolio (Grolsch, Kozel, Pilsner Urquell, Asahi). Tijdens dit Vision Dinner zal Ard uitleggen hoe hij zijn team opbouwt en structureert om die groei te ondersteunen. Ard is geïntrigeerd door menselijk gedrag, dat hij opneemt in zijn CMO-rol in het datagerichte bedrijfsleven.

Nils Sterenborg is de EMEA Industries Leader bij AWS en richt zich op het helpen van sport-, GameTech- en Startup-organisaties om sneller te innoveren. Nils werkt al jaren samen met de Bundesliga om hun digitale strategie en groei tactieken vorm te geven. Tijdens dit Vision Dinner zal hij uitleggen hoe de Bundesliga de in-app en streamer-ervaring voor de klant innoveert door middel van gepersonaliseerde aanbiedingen van de voetbalclubs waar ze fan van zijn!

Programma

Locatie: Regio Utrecht-Amsterdam
17:30 - 20:30

Na de presentaties van Nils en Ard zal er een interactieve discussie worden gevoerd waar de geleerde lessen worden gedeeld. Het programma, inclusief diner, begint met een inloop om 17.30 uur, een officiële start om 18.00 uur en eindigt om 20.30 uur. Na afloop is er gelegenheid om te netwerken en te genieten van drankjes en hapjes. Deelname is gratis.

Doelgroep

Evenement voor Directeuren in Data en (Digital) Marketing

Voertaal

Engels

Voorwaarden

  • Deelnemers moeten voldoen aan de eerder beschreven doelgroep.
  • Indien we deze sessie gezamenlijk met partners organiseren, worden aanmeldingen ook aan hen voorgelegd.
  • Tijdens al onze sessies is de Chatham House Rule van toepassing. Concreet betekent dit dat de deelnemers vrij zijn om de ontvangen informatie te gebruiken, maar noch de identiteit noch de connectie van de spreker(s), noch die van andere deelnemers, mag worden onthuld. Dit betekent dat er geen verslag, geen foto's en geen opnames worden gemaakt van de bijeenkomst. Ook de presentatie zal achteraf niet worden verspreid onder de deelnemers
Partners

Contactgegevens

Agenda

Wilt u op de hoogte gehouden worden van onze sessies? Meld u dan aan voor de maandelijkse agenda.