McDonald’s recept voor wereldwijde marketingtransformatie | Balanceren tussen standaardisatie en lokalisatie

8 oktober 2024

Tijdens dit Vision Dinner neemt Rik Vandewall, Global Marketing Director bij McDonald’s, je mee op zijn transformatie-reis. Hij zal uitleggen hoe de opzet van processen, campagneontwikkeling, en het vaststellen van KPI’s hebben bijgedragen aan het creëren van een uniforme marketingaanpak die lokaal relevant blijft. Ook zal hij ingaan op wat dit heeft betekend voor de digitale marketingprocessen van McDonald’s, waar hij verantwoordelijk voor is, en wat dat betekent voor de klantbeleving.

  • Kleinschalige peer sessie
  • Open dialoog door de Chatham House Rule

Rik Vandewall, McDonald’s

Inschrijven
speaker
Rik Vandewall

Director Global Marketing

Met 7 jaar ervaring bij McDonald's speelt Rik een sleutelrol bij het toezicht houden op de internationale markt, waarbij hij specifiek de versnelling van digitale marketing in Europese landen stimuleert. Als strategische positie binnen de organisatie zorgt hij voor een naadloze verbinding tussen de wereldwijde strategie en de uitvoering ervan in diverse landen, wat aanzienlijk bijdraagt aan het succes van de organisatie.

Company
McDonald’s

Informatie
Onderwerp

De gouden bogen en de Big Mac zijn universele symbolen die wereldwijd worden herkend, maar het McDonald’s-menu varieert per land. Lange tijd gold hetzelfde voor marketing. In een wereld waarin klantgedrag verandert en klanten verschuiven van offline naar online kanalen, moest McDonald’s zijn (digitale) marketingstrategie heroverwegen. Als gevolg hiervan introduceerde het bedrijf de One McDonald’s Way of Marketing, met als doel een meer uniforme marketingaanpak die effectief globale processen combineert met regionale nuances, en een balans vindt tussen klassieke reclame en relevante, persoonlijke marketing.

Programma

Locatie: Restaurant Tutto Pepe, Baarn

17:30 | Start programma (inclusief presentatie, discussie en 3-gangen diner)
20:30 | Einde formeel programma, gelegenheid voor informeel netwerken

Doelgroep

Chief Marketing Officers

Voertaal

Engels

Voorwaarden

  • Deelnemers moeten voldoen aan de eerder beschreven doelgroep.
  • Indien we deze sessie gezamenlijk met partners organiseren, worden aanmeldingen ook aan hen voorgelegd.
  • Tijdens al onze sessies is de Chatham House Rule van toepassing. Concreet betekent dit dat de deelnemers vrij zijn om de ontvangen informatie te gebruiken, maar noch de identiteit noch de connectie van de spreker(s), noch die van andere deelnemers, mag worden onthuld. Dit betekent dat er geen verslag, geen foto's en geen opnames worden gemaakt van de bijeenkomst. Ook de presentatie zal achteraf niet worden verspreid onder de deelnemers
Partners

Contactgegevens

Agenda

Wilt u op de hoogte gehouden worden van onze sessies? Meld u dan aan voor de maandelijkse agenda.