Tijdens dit Vision Dinner neemt Rik Vandewall, Global Marketing Director bij McDonald’s, je mee op zijn transformatie-reis. Hij zal uitleggen hoe de opzet van processen, campagneontwikkeling, en het vaststellen van KPI’s hebben bijgedragen aan het creëren van een uniforme marketingaanpak die lokaal relevant blijft. Ook zal hij ingaan op wat dit heeft betekend voor de digitale marketingprocessen van McDonald’s, waar hij verantwoordelijk voor is, en wat dat betekent voor de klantbeleving.
Rik Vandewall, McDonald’s
Director Global Marketing
Met 7 jaar ervaring bij McDonald's speelt Rik een sleutelrol bij het toezicht houden op de internationale markt, waarbij hij specifiek de versnelling van digitale marketing in Europese landen stimuleert. Als strategische positie binnen de organisatie zorgt hij voor een naadloze verbinding tussen de wereldwijde strategie en de uitvoering ervan in diverse landen, wat aanzienlijk bijdraagt aan het succes van de organisatie.
De gouden bogen en de Big Mac zijn universele symbolen die wereldwijd worden herkend, maar het McDonald’s-menu varieert per land. Lange tijd gold hetzelfde voor marketing. In een wereld waarin klantgedrag verandert en klanten verschuiven van offline naar online kanalen, moest McDonald’s zijn (digitale) marketingstrategie heroverwegen. Als gevolg hiervan introduceerde het bedrijf de One McDonald’s Way of Marketing, met als doel een meer uniforme marketingaanpak die effectief globale processen combineert met regionale nuances, en een balans vindt tussen klassieke reclame en relevante, persoonlijke marketing.
Locatie: Restaurant Tutto Pepe, Baarn
17:30 | Start programma (inclusief presentatie, discussie en 3-gangen diner)
20:30 | Einde formeel programma, gelegenheid voor informeel netwerken
Chief Marketing Officers
Engels