Tijdens dit Vision Dinner zal Georg Nüchtern, VP Commercial Operations bij Mollie, inzichten delen over de reis van het opschalen van Mollie’s commerciële operaties door middel van performance steering, procesoptimalisatie en toolimplementatie, inclusief de uitdagingen die gepaard gingen met het managen van deze verandering in een groeiend en gedecentraliseerd personeelsbestand. Hij zal ingaan op Mollie’s overgang van het gebruik van basale tools zoals HubSpot naar het adopteren van meer complexe, schaalbare oplossingen, aangevuld met op maat gemaakte tools voor prijsstelling en sales optimalisatie.
Georg Nüchtern, Mollie
VP Commercial Operations
Georg Nüchtern is de VP van Commercial Strategy & Operations bij Mollie, een van de snelstgroeiende fintech-bedrijven in Europa. In deze rol leidt Georg de centrale commerciële teams, met de focus op het leveren van de strategie, processen, tools en data die de productiviteit en efficiëntie van Mollie’s sales en commerciële operaties verbeteren. Zijn primaire doel is om de voortdurende netto-omzetgroei van Mollie op een kostenefficiënte manier te ondersteunen, door de effectiviteit en efficiëntie van de commerciële teams te verbeteren.
Mollie’s snelle groei heeft unieke uitdagingen met zich meegebracht, met name bij het implementeren van gestandaardiseerde processen en technologieën binnen een dynamische, technologie gedreven organisatie. Gedurende de afgelopen drie jaar heeft Georg Nüchtern, VP Commercial Strategy & Operations, de indrukwekkende expansie van Mollie meegemaakt, met een jaarlijkse groei van 30% en een toename van het personeelsbestand met 50% sinds 2021.
In zijn presentatie zal Georg inzichten delen over de reis van het opschalen van Mollie’s commerciële operaties door middel van performance steering, procesoptimalisatie en toolimplementatie, inclusief de uitdagingen die gepaard gingen met het managen van deze verandering in een groeiend en gedecentraliseerd personeelsbestand. Hij zal ingaan op Mollie’s overgang van het gebruik van basale tools zoals HubSpot naar het adopteren van meer complexe, schaalbare oplossingen, aangevuld met op maat gemaakte tools voor prijsstelling en sales optimalisatie.
Belangrijke discussiepunten zijn onder andere strategieën voor het verbeteren van de prestaties van commerciële teams, de afwegingen tussen het bouwen van maatwerktools versus het aanschaffen van kant-en-klare oplossingen, en de impact van deze beslissingen op efficiëntie en kosten. Georg zal ook het probleem van gebruikersadoptie voor nieuwe tools behandelen en hoe Mollie het change managementproces succesvol navigeert in een snelgroeiende, technologie gedreven omgeving.
Locatie: Hotel V Fizeaustraat, Amsterdam
17:30 | Start programma (inclusief presentatie, discussie en 3-gangen diner)
20:30 | Einde formeel programma, gelegenheid voor informeel netwerken
Directors Commercial, Sales, Strategy & Business Development
Engels
CPD punten | 2 punten