Een toekomstbestendig bol voor ononderbroken excellentie | Hoe creëer je een mindset voor bedrijfscontinuïteit?

13 juni 2024

Tijdens dit Vision Dinner zal Marco Plu zijn ervaring delen in het opzetten van de business continuity strategie bij bol. Waar begin je, hoe neem je mensen mee, welke afdelingen verbind je, hoe houd je rekening met de dagelijkse werkzaamheden en hoe word je soms ingehaald door de realiteit? De discussie zal draaien om praktische voorbeelden, waarbij vele ervaringen worden besproken om de strategie te verankeren in de bedrijfsvoering. Je bent van harte welkom om deel te nemen!

Marco Plu, bol

Inschrijven
speaker
Marco Plu

Business Continuity Manager

Na zijn studie econometrie begon Marco zijn carrière bij Albert Heijn, waar hij brede ervaring opdeed in leidinggevende en projectmanagementposities op het gebied van winkeloperaties, handel, marketing en logistiek, onder andere. Hij kwam in 2019 in aanraking met Business Continuity (BCM) als projectmanager van het "Ahold Delhaize Global BCM project," wat leidde tot de beslissing om zijn carrière in BCM voort te zetten.

Marco is verbonden aan The Dutch Chapter of the Business Continuity Institute (BCI).

Company
bol

Informatie
Onderwerp

Doordat bol het grootste webwinkelbedrijf in Nederland en België is, heeft het bedrijf veel processen en belanghebbenden om te beheren. Het is van cruciaal belang om langdurige onderbrekingen op IT, personeel en externe afhankelijkheden te beperken om verlies aan inkomsten te voorkomen. Om deze risico's te verminderen, is de oprichting van een robuuste business continuity strategie een essentiële noodzaak. Marco Plu, Manager Business Continuity bij bol, begon het proces van het ontwikkelen van de business continuity strategie 2,5 jaar geleden door het uitvoeren van vele business impact analyses om alle processen in kaart te brengen. Uitgebreide protocollen voor crisisbeheer en trainingsessies werden opgezet om alle betrokkenen voor te bereiden op alle mogelijke situaties. Het ultieme doel is om bedrijfscontinuïteit naadloos te integreren in de dagelijkse bedrijfsvoering van alle afdelingen.

Programma

Locatie: Hotel Nassau Breda, Nieuwstraat 23, 4811 WV Breda

17:30 | Start programma (inclusief presentatie, discussie en 3-gangen diner)
20:30 | Einde formeel programma, gelegenheid voor informeel netwerken

Doelgroep

Crisis, Security, Continuity, Resilience, Communications & Safety Leaders

Voertaal

Engels

Voorwaarden

  • Deelnemers moeten voldoen aan de eerder beschreven doelgroep.
  • Indien we deze sessie gezamenlijk met partners organiseren, worden aanmeldingen ook aan hen voorgelegd.
  • Tijdens al onze sessies is de Chatham House Rule van toepassing. Concreet betekent dit dat de deelnemers vrij zijn om de ontvangen informatie te gebruiken, maar noch de identiteit noch de connectie van de spreker(s), noch die van andere deelnemers, mag worden onthuld. Dit betekent dat er geen verslag, geen foto's en geen opnames worden gemaakt van de bijeenkomst. Ook de presentatie zal achteraf niet worden verspreid onder de deelnemers.
Partners

Contactgegevens

Agenda

Wilt u op de hoogte gehouden worden van onze sessies? Meld u dan aan voor de maandelijkse agenda.