Leiderschap in Transitie | Making a digital action plan

Langs deze weg nodigen wij u van harte uit voor de vierde bijeenkomst uit het programma ‘Leiderschap in Transitie’. Tijdens de eerste drie bijeenkomsten zijn wij aan de hand van presentaties van Rabobank, LinkedIn en Effectory met elkaar in gesprek gegaan over organisatorische- én leiderschapsvraagstukken die verband houden met digitale transformatie. Tijdens de vierde en laatste bijeenkomst gaat u, geïnspireerd door presentaties van de Bijenkorf en Talpa Network en onder begeleiding van Capgemini Academy, aan de slag met uw eigen digitale actieplan: welke concrete stappen kunt u zetten om de digitale transformatie van uw organisatie te versnellen? En hoe geeft u daar vanuit leiderschap invulling aan?

Spreker: Hylke Sprangers, CIO of the Year 2018 en CTO Talpa Network

Hylke Sprangers is voormalig CTO bij Talpa Network, onder meer bekend van  radiozenders als 538 en Sky Radio, de TV zenders SBS6 en Net5 en online platforms als Voetbal TV en Vakantie Veilingen. Hylke werd in 2018 uitgeroepen tot CIO van het jaar vanwege zijn cruciale rol in de digitale ontwikkeling van Talpa Network. Hij positioneert IT als core functie en maakt geen onderscheid tussen IT, technologie en business: technologie is een integraal onderdeel van de bedrijfsstrategie. Tijdens zijn presentatie neemt Hylke u mee hoe innovatief leiderschap het verschil kan maken in digitale transformaties en zijn visie op High Performance Digital Organisations.

Spreker: Christaan Mourik, Head of Technology bij de Bijenkorf

Christiaan Mourik is Head of Technology bij de Bijenkorf. In deze rol is hij vanuit technologisch perspectief verantwoordelijk voor de strategie en visie van de winkels en site van de Bijenkorf. Toen Christiaan acht jaar  geleden in dienst trad bij de Bijenkorf bestond het online team uit ongeveer 15 personen. Totdat het besef kwam dat een inhaalslag moest worden gemaakt om concurrentie van online spelers het hoofd te kunnen bieden. Van de CEO kreeg hij de ruimte om te investeren en te experimenteren met de nieuwste digitale technieken. En met resultaat.

Vandaag de dag werken maar liefst 70 werknemers continu aan de ontwikkeling van technologie, overtreft het online bezoek dat van de fysieke winkels en wordt de Bijenkorf gezien als één van de frontrunners op het gebied van omnichannel retailing.

Klik hier om te reserveren