Vision Dinner | Klantloyaliteit en organisatieverandering: KLM & Vattenfall

De consumentenmarkt is volop in beweging en in veel markten is de concurrentie hevig. Klanten verwachten steeds meer van bedrijven en de totale omnichannel klantbeleving moet goed zijn. Met de toename aan online verkoopkanalen wordt de markt steeds transparanter en klanten kunnen tegenwoordig dan ook met een paar klikken de keuze maken voor de concurrent. Deze ontwikkelingen dwingen organisaties om na te denken over nieuwe manieren van klantbinding. Loyale klanten zijn immers essentieel voor groei en continuïteit van het bedrijf. Maar hoe geef je in een sterk veranderende en concurrerende markt invulling aan loyaliteitsvraagstukken en wat betekent dat voor uw interne organisatie? Laat u inspireren door de strategieën van Vattenfall en KLM!

Spreker: Bram Drewes, Director Customer Experience Region NL/UK bij Vattenfall

Prijsvechters en nieuwe toetreders zorgen voor flinke concurrentie op de energiemarkt. Tijdens zijn presentatie neemt Bram u mee in de wijze waarop (voorheen Nuon en nu) Vattenfall zich in deze dynamische markt onderscheidt van andere energieleveranciers. Dit is onder andere door de loyaliteitsprogramma’s “Blijven Loont” en “Vattenfall Exclusief”.  Daarnaast heeft hij een cultuur opgebouwd waarin NPS en klantfeedback centraal staan en waarin deze richtinggevend zijn voor verdere ontwikkelingen van proposities en services. Hij neemt u graag mee in de lessons learned.

Spreker: Gerben Sikkema, Director Loyalty Partnerships bij Air France – KLM

Vorig jaar lanceerde Air France – KLM een vernieuwde versie van Flying Blue, het loyaliteitsprogramma van de luchtvaartmaatschappij. Simpeler, relevanter en persoonlijker: dat waren de speerpunten van de nieuwe aanpak. Gerben is verantwoordelijk voor de partnerships afdelingen, waarbij met ruim 100 partners, de ancillary revenue van het programma wordt gemaximaliseerd. Tijdens zijn presentatie neemt Gerben u mee in de focusgebieden van loyalty bij Air France – KLM en laat hij u zien welke commerciële partnership strategie wordt gehanteerd. Ook gaat hij in op het succes van het programma, waarbij de Miles volumes en het omzetpercentage dat door Flying Blue members wordt gerealiseerd, belangrijke graadmeters zijn.

Tijd & datum:
Dinsdag 28 januari, 17.30-20.30

Locatie:
De Kloosterhoeve, Harmelen

Klik hier om te reserveren