Brouwen aan de toekomst | Bart van den Huijsen, Heineken, over het streven om best connected brewer te worden

2 juli 2025

Tijdens dit Vision Dinner zal Bart van den Huijsen ingaan op hoe zij, ondanks de vele transities, onderweg zijn om de ‘best connected brewer’ te worden. Hij zal zijn inzichten en lessons learned met het netwerk delen, en gaat daarna graag in gesprek met de deelnemers.

Bart van den Huijsen, Heineken

Inschrijven
speaker
Bart van den Huijsen

Managing Director Europe

Bart studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en volgde de postdoctorale opleiding tot registercontroller aan de VU in Amsterdam. Hij startte zijn loopbaan als consultant bij Ernst & Young om vervolgens zijn carrière te vervolgen bij Heineken. Inmiddels werkt Bart al meer dan 28 jaar bij Heineken en heeft hij er diverse financiële functies vervuld in binnen- en buitenland, waaronder financieel landen directeur in Indonesië, Italië en de Verenigde Staten, concerncontroller van Heineken NV en tot eind 2024 regionaal CFO Europa. Bart is sinds begin 2025 Managing Director Europa en draagt de eind verantwoordelijk voor een 8-tal landen. Bart is getrouwd met Chris en zij hebben 3 studerende kinderen.

Company
Heineken

Informatie
Onderwerp

Hoe blijft Heineken, één van ’s werelds grootste en meest iconische brouwerij , succesvol in een periode van disruptie en transitie? Bart van den Huijsen, Managing Director Euro-pe, omschrijft de verschillende transities die zij doormaken in het streven om de ‘best connected brewer’ te worden. Van de end-to-end digitale transformatie en een geoptima-liseerd route-to-consumer model tot een ambitieuze versnelling op het gebied van pro-ductiviteit en duurzaamheid

Daarnaast verandert Heineken niet alleen hoe ze brouwen, maar ook wat en waarom zij brouwen. Het mantra Brew a Better World onderstreept de inzet voor een verantwoord alcoholgebruik en een bredere verschuiving naar bewuster consumeren. Bart beschrijft hier een veranderend narratief met betrekking tot alcohol, verantwoord drinken en ge-zondheid. Voor Heineken als bierbrouwer raakt dit niet alleen het business model, maar ook aspecten als de marketing, de supply chain en de wereldwijde samenwerkingen.

Tijdens dit Vision Dinner zal Bart van den Huijsen ingaan op hoe zij, ondanks de vele tran-sities, onderweg zijn om de ‘best connected brewer’ te worden. Hij zal zijn inzichten en lessons learned met het netwerk delen, en gaat daarna graag in gesprek met de deelne-mers. Wij nodigen u van harte uit om deel te nemen aan deze prikkelende en boeiende avond.

Programma

Locatie: Heineken Experience, Amsterdam

17:30 | Start programma (inclusief presentatie, discussie en 3-gangen diner)
20:30 | Einde formeel programma, gelegenheid voor informeel netwerken

Doelgroep

CEO’s en Boardmembers

Voertaal

Engels

Voorwaarden

  • Deelnemers moeten voldoen aan de eerder beschreven doelgroep.
  • Indien we deze sessie gezamenlijk met partners organiseren, worden aanmeldingen ook aan hen voorgelegd.
  • Tijdens al onze sessies is de Chatham House Rule van toepassing. Concreet betekent dit dat de deelnemers vrij zijn om de ontvangen informatie te gebruiken, maar noch de identiteit noch de connectie van de spreker(s), noch die van andere deelnemers, mag worden onthuld. Dit betekent dat er geen verslag, geen foto's en geen opnames worden gemaakt van de bijeenkomst. Ook de presentatie zal achteraf niet worden verspreid onder de deelnemers.

Contactgegevens

Agenda

Wilt u op de hoogte gehouden worden van onze sessies? Meld u dan aan voor de maandelijkse agenda.