Hyper gepersonaliseerde klantervaringen op schaal
Digitalisering zorgt ervoor dat organisaties meer dan ooit tevoren in directe verbinding met hun (eind)klanten staan. Social media, apps en webshops – stuk voor stuk zorgen zij voor een enorme toename van de beschikbare consumentendata. Met deze data kunnen in potentie hyper-gepersonaliseerde klantervaringen worden gecreëerd en het salesproces kan hiermee worden geoptimaliseerd. Echter, in deze connected wereld worstelen veel organisaties met de vraag hoe zij de schat aan informatie kunnen gebruiken.
Tijdens deze Virtual Round Table is gesproken hoe organisaties de stap kunnen maken van het verzamelen van data naar het verkrijgen van inzichten om te komen tot concrete acties. Een van de belangrijkste punten waren het gebruik van een duidelijke, uniforme data strategie en het meekrijgen van interne stakeholders.
“Elke klant zo relevant mogelijk van dienst zijn”. Dat is het doel van Nicole Verburg. VodafoneZiggo wordt steeds persoonlijker via steeds meer kanalen met haar klanten. Door de data over al deze touchpoints in één platform te verzamelen, is VodafoneZiggo in staat haar klanten in het sales- en service proces hyper gepersonaliseerd, real-time en relevant te benaderen. Tijdens haar presentatie vertelde Nicole over de transitie naar een omnichannel data-gedreven organisatie. Een reis die verder gaat dan alleen technologie. Het was een totale business transformatie: focus, de wens om écht te willen veranderen, samenwerking in multidisciplinaire teams en het doorbreken van silo’s waren hierin essentieel.
De volgende deelnemers waren onder andere aanwezig tijdens deze sessie:
- Director Digital Instore | Ahold Delhaize
- Director Data Innovation & Analytics | cooperatie VGZ
- Head of Data | HEMA
- Directeur Data Solutions | PostNL
- Head of Business Services | Essent