De balans tussen innovatie en compliance
In de race om de digitale transformatie te overstijgen, wordt robotische procesautomatisering (RPA) steeds vaker gebruikt. Hierdoor worden vaste en routinematige procedures standaard uitgevoerd en is dit proces permanent controleerbaar. Dankzij RPA kan een organisatie worden getransformeerd tot een agile compliance organisatie die zich tijdig en adequaat kan aanpassen aan de veranderende eisen en wensen van de toezichthouders. Met het gebruik van RPA moet men wel oog hebben voor de privacy van klanten. Opereren in een sterk gereguleerde markt, compliant zijn en het waarborgen van de privacy is een belangrijke prioriteit. Tijdens deze Virtual Round Table is er besproken hoe een organisatie zorgt voor een evenwicht tussen innovatie en compliance op het gebied van RPA.
Sudhanshu nam de deelnemers mee op zijn robo-reis. Hij heeft uitgelegd hoe hij en zijn team aan de slag zijn gegaan, hoe ze de projecten en processen hebben geselecteerd om mee te beginnen en hoe ze robotica-activiteiten kunnen opschalen. Ook heeft hij laten zien hoe hij in een sterk gereguleerde markt balanceert tussen menselijke activiteiten en robotica. Hij beantwoordde de vraag: hoe integreer je de juiste checks and balances om de privacy van de klant te garanderen en tegelijkertijd het volledige potentieel van de robotica te benutten?
De volgende deelnemers waren onder andere aanwezig tijdens deze sessie:
- CTO | Picnic
- Director Procurement | Lely
- CDO | Van Lanschot Kempen
- Head of Compliance for Privacy, Innovation & Technology | ABN AMRO
- Director Advanced Analytics | KPN