FlevumExecutiveCorporate

 

Het netwerk dat MKB ondernemers in staat stelt om op een efficiënte wijze vele honderden nieuwe contacten te genereren. Het netwerk is landelijk dekkend, maar heeft een regionale verankering.

 

Flevum Executive is de ingang naar hèt netwerk voor leidinggevenden in Nederland, algemeen, vakinhoudelijk of sectorspecifiek.

 

Bestuurders en directie van corporate Nederland ontmoeten elkaar, ontwikkelen gezamenlijk een toekomstvisie en debatteren over actuele thema’s.

 
 

Status Beschikbaarheid

Beschikbaar

Vision Dinner | Klantloyaliteit als basis voor organisatieverandering

De consumentenmarkt is volop in beweging en in veel verschillende markten is de concurrentie hevig. Klanten verwachten steeds meer van bedrijven en de totale omnichannel klantbeleving moet goed zijn. De klant verwacht een persoonlijke benadering, ongeacht het kanaal van zijn of haar keuze. Met de toename aan online verkoopkanalen wordt de markt steeds transparanter en de klant wil veel via zijn mobiel kunnen regelen. Klanten kunnen tegenwoordig dan ook met een paar klikken de keuze maken voor de concurrent. Deze ontwikkelingen dwingen organisaties om na te denken over nieuwe manieren van klantbinding. Loyale klanten zijn immers essentieel voor groei en continuïteit van uw bedrijf. Maar hoe geef je in een sterk veranderende en concurrerende markt invulling aan loyaliteitsvraagstukken en wat betekent dat voor uw interne organisatie? Laat u inspireren!

 

Bram Drewes is Director Customer Experience Region NL/UK bij Nuon/Vattenfall.
Prijsvechters en nieuwe toetreders (die zich onder andere richten op groene energie) zorgen voor toenemende concurrentie voor klassieke energiebedrijven. Door prijsvergelijkingssites neemt de transparantie toe en welkomstkortingen en -cadeaus maken dat klanten makkelijk over kunnen stappen. Tijdens zijn presentatie neemt Bram u mee in de wijze waarop zijn organisatie zich in deze dynamische markt onderscheidt van andere energieleveranciers met als gevolg dat Nuon/Vattenfall de afgelopen 2 jaar verder in marktaandeel is gegroeid. Centraal in zijn benadering staat de switch van product- naar klant centraal denken en doen.

Deze focus heeft geleid tot veel verandering. Hij heeft een cultuur opgebouwd waarin de klant en de NPS centraal staan. Ook is de organisatiestructuur zo vormgegeven dat iedere collega – ook de directie – dichter op de klant zit en contact heeft met de klant. Klantfeedback is dan ook de brandstof om verder te verbeteren. De front en back office zijn samengevoegd, waardoor 90% van de klantvragen direct kan worden afgehandeld. Om de kloof tussen sales en marketing te verkleinen zijn multidisciplinaire klantreisteams geïntroduceerd. Daarnaast zijn specifieke proposities ontwikkeld waarmee Nuon klanten beloont, bindt – en behoudt. Mooie voorbeelden daarvan zijn Nuon Blijven Loont, Nuon Exclusief en een Persoonlijke Videogesprek voor advies over energieverbruik.

Datum / tijd

Van: 25/09/2019 - 17:30
Tot: 25/09/2019 - 20:30

Locatie

De Kloosterhoeve
Harmelen

 

Onderdeel van Flevum Corporate zijn: