FlevumExecutiveCorporate

 

Het netwerk dat MKB ondernemers in staat stelt om op een efficiënte wijze vele honderden nieuwe contacten te genereren. Het netwerk is landelijk dekkend, maar heeft een regionale verankering.

 

Flevum Executive is de ingang naar hèt netwerk voor leidinggevenden in Nederland, algemeen, vakinhoudelijk of sectorspecifiek.

 

Bestuurders en directie van corporate Nederland ontmoeten elkaar, ontwikkelen gezamenlijk een toekomstvisie en debatteren over actuele thema’s.

 
 

Status Beschikbaarheid

Beschikbaar

Vision Dinner | Data & Analytics

Digitalisering zorgt ervoor dat organisaties meer dan ooit tevoren in directe verbinding staan met hun (eind)klanten. Social media, platforms, apps, webshops – stuk voor stuk zorgen zij voor interactie met de klant en daarmee voor een enorme toename van de beschikbare consumentendata. Veel organisaties worstelen echter met de vraag hoe deze data optimaal te benutten. Immers, de informatie die in data besloten licht is van onschatbare waarde. Informatie waarmee u de effectiviteit van marketing campagnes vergroot, nieuwe producten ontwikkelt, bestaande producten aanpast, kosten bespaart en de efficiëntie van uw operatie. Maar hoe ontgint u deze schat aan informatie? Hoe maakt u de stap van het verzamelen naar inzichten en concrete acties? Laat u inspireren door de presentaties van Philips en PostNL.

Sprekers
Marcel Krom is CIO bij PostNL.
PostNL heeft te maken met een sterk teruglopende markt in de bezorging van post. Anderzijds stijgen de volumes in pakketbezorging dankzij e-commerce. De hevige concurrentie in de pakketbezorging dwingt PostNL tot innovatie en efficiëntie. Met zijn team schept Marcel de randvoorwaarden om met nieuwe technologie het volledige proces automatisch te laten verlopen. Hij denkt na over het verzamelen, vastleggen en onderhouden van data, zodat PostNL voorbereid is op het gebruik van AI. Daarnaast werken data scientists in het nieuw opgerichte Analytics Centre of Excellence aan manieren om data op innovatieve wijze toe te passen. Mooi voorbeeld is de optimalisatie van het bezorgproces door real time voorspellingen van de bezorgtijden.

Paul Poels is Global Head of Digital Analytics, Optimization and Marketing Effectiveness bij Philips.
Paul Poels heeft bij Philips Digital Analytics als een nieuwe capability opgezet en wereldwijd uitgerold, met als doel om via inzichten meer sales te genereren met de digital marketing en sales activiteiten. Zo ontwikkelde hij met zijn team een dashboard dat de performance van digital marketing en eCommerce visueel inzichtelijk maakt. Ook optimaliseert zijn team de user experience van de website en webshop door middel van A/B testing en usability testing. Daarnaast optimaliseert zijn team online marketing campagnes tijdens de campagne, op basis van data, en verhoogt zo de sales. Naast digital marketing richt hij zich ook op het verhogen van de ROI op de gehele marketing uitgaven, door methodes als Marketing Mix Modelling. Tijdens zijn presentatie gaat Paul in op deze werkwijzen en laat hij concrete voorbeelden en resultaten zien.
 

Datum / tijd

Van: 19/06/2018 - 18:00
Tot: 19/06/2018 - 20:30

Locatie

Restaurant 't Amsterdammertje
Loenen aan de Vecht

Speciaal geschikt voor

IT, Data, Analytics en Marketing directeuren vanuit een cross-sectorale doelgroep

 

Onderdeel van Flevum Corporate zijn: