FlevumExecutiveCorporate

 

Het netwerk dat MKB ondernemers in staat stelt om op een efficiënte wijze vele honderden nieuwe contacten te genereren. Het netwerk is landelijk dekkend, maar heeft een regionale verankering.

 

Flevum Executive is de ingang naar hèt netwerk voor leidinggevenden in Nederland, algemeen, vakinhoudelijk of sectorspecifiek.

 

Bestuurders en directie van corporate Nederland ontmoeten elkaar, ontwikkelen gezamenlijk een toekomstvisie en debatteren over actuele thema’s.

 
 

Status Beschikbaarheid

Beschikbaar
Flevum

IN 5 STAPPEN NAAR EEN WINNENDE BEDRIJFSCULTUUR

Innovatie | Is er leven na Hofstede en Demming: Cultuur oorzaak of gevolg?

De impact van organisatiecultuur op business performance is moeilijk te overschatten: 81% gelooft dat een organisatie die geen high-performance cultuur heeft gedoemd is tot middelmatigheid. Echter slechts 10% is succesvol in het daadwerkelijk bouwen van zo’n cultuur (Bron: Bain &Company). Hoe is dat in uw organisatie?
Onze huidige maatschappij draait niet meer (alleen) om presteren en resultaten: de menselijke maat als leidraad voor het functioneren van een organisatie wordt steeds meer herontdekt. Zowel op management- als op uitvoeringsniveau. Als iedereen ‘het naar zijn zin heeft’, komen resultaten ‘vanzelf’: zeer betrokken klanten en significant betere financiële prestatie over langere termijn.
Zoals Wendy Woods (Sr. Partner Boston Consulting Group ) het zei: “Slimme, betrokken mensen vormen uw kostbaarste en meest waardevolle grondstof.”
“De taak van het management is niet (meer) om risico’s te vermijden, maar om zo snel mogelijk weer te herstellen bij gemaakte fouten”, onderschrijft ook Ed Catmull (co-founder Pixar) de manier van het aansturen van een organisatie. “Risicomijdend gedrag brengt u niet verder! Leren van fouten wel.”
Mensen laten voelen dat ze ertoe doen, hen ruimte bieden om mee te doen en duidelijk te zijn wanneer zij waarde toevoegen aan de organisatie en dus aan klanten. Daar draait het om.

Verstandiger samenwerken, mensen zich laten ontwikkelen en scherp blijven op je toegevoegde klantwaarde, maakt ultieme prestaties mogelijk. Financiële resultaten zijn dan de uitkomst van een gezond functionerende organisatiecultuur. In plaats van een doel op zichzelf.
Geert Hofstede (“Allemaal andersdenkenden: omgaan met cultuurverschillen”) wist met het analyseren van organisatiecultuur binnen IBM een verklaring te geven voor verschil in teamprestaties in diverse culturen. William Deming (‘Kwaliteitscirkel van Deming’) bouwde aan bewustzijn van kwaliteit met zijn wereldberoemde plan-do-check-act cyclus. Met hun gecombineerde kennis legden deze twee grootheden een fundament voor het meten en uitbouwen van sterke organisatieculturen.
Een sterke organisatiecultuur is dé voorwaarde voor high performance. Helderheid in visie en toevoegende waarde aan de maatschappij zijn een belangrijk onderdeel van een dergelijke cultuur. Onmisbaar om de juiste klanten en talenten aan te trekken. Hoe zorgt u ervoor dat iedereen in uw organisatie (toegevoegde) waarde, klanten, producten en diensten continu en samenhangend blijft optimaliseren? Hoe weet u als professional en/of leidinggevende dat de mensen in uw organisatie met elkaar op de juiste koers zijn?

Het feit dat klanten producten en/of diensten afnemen geeft aan dat in ieder geval al waarde wordt toegevoegd. De vraag is nu of al uw medewerkers zodanig op elkaar zijn afgestemd dat zij die klantwaarde samen realiseren. Een tweede vraag is welke verschuivingen plaatsvinden in die gevraagde waarde; op korte en langere termijn. Uiteindelijk draait het hier om ‘cultuur’, hoe snel uw organisatie zich aanpast en optimaal waarde blijft toevoegen aan haar klanten.
Het meten en versterken van organisatiecultuur is een kracht van DeWaardeFabriek. Met slimme meetmethoden en praktische oplossingen ondersteunt zij organisaties op weg naar positieve en meetbare realisatie van visie, missie en strategie in de dagelijkse praktijk.
Cultuur is daarbij een middel. Samen met u ontdekt en ontwikkelt DeWaardeFabriek de kracht van uw organisatiecultuur. Daarmee realiseert u klantwaarde voor morgen en overmorgen en... Iedere keer weer!
Deze aanpak bewijst zich onder meer bij TATA Steel, De Bink en World Class Maintenance.

OVER DE SPREKERS-INLEIDERS

ERIK VAN WIJK MSC Founder - Director Organisation & Innovation Design. Founder van de DeWaardeFabriek. Erik is een Katalysator en Visionair met een technische, bedrijfskundige en psychologie achtergrond. Actief als innovator en ondernemer. Samen met Universiteit Twente richtte hij de biotech startup Mosaic Systems op en stond aan de wieg van de opkomst van FABLAB in Nederland alvorens hij in 2007 DeWaardeFabriek begon vorm te geven. Daarvoor was hij 20-jaar internationaal actief voor o.a. DSM en ELF in IT en maakindustrieën. Erik inspireert je met een heldere visie om vanuit toekomst gedreven waarde in actie te komen.
DRS. BART JANSINK Partner - Director Culture Design. Bart is een Kameleon die heeft geleerd dat psychologische contracten krachtige voorspellers zijn voor de kwaliteit van een onderneming. Vanaf 2000 verzorgt hij programma’s gericht op de ontwikkeling van Persoon, Team en Organisatie. Dat doet hij in co-creatie met klanten binnen en buiten Nederland. Hij werkt vanuit respect voor de lerende mens en richt zich op de verbinding tussen gedrag, overtuigingen en drijfveren. Bart verplaatst zich in jouw positie en nodigt je met humor uit om in beweging te komen.

Datum / tijd

Van: 26/01/2017 - 15:00
Tot: 26/01/2017 - 19:00

Locatie

Landgoed Zonheuvel
Doorn

Speciaal geschikt voor

Deze actieve workshop is speciaal bedoeld voor senior professionals, managers en directieleden die op zoek zijn naar inspiratie en praktische gereedschappen om de prestatie en toekomstgericht en succesvol vorm te geven van de organisatie/ het organisatieonderdeel waarvoor zij verantwoordelijk zijn.

 

Onderdeel van Flevum Forum Network zijn: